Yoga Nidra

Yoga Nidra is een krachtige techniek om diepe ontspanning te ervaren. Het komt oorspronkelijk uit de tantrische traditie en heeft als doel diepe ontspanning en het reinigen van stress in je onderbewustzijn. Lees hieronder hoe je deze stijl kunt beoefenen.

Yoga Nidra oefeningen

Onderstaand worden een aantal beschreven yoga-oefeningen beschreven die perfect zijn om jezelf te helpen ontspannen. Probeer deze oefeningen thuis en geniet van de voordelen die yoga biedt voor je lichaam en geest. Er zijn daarnaast nog talloze andere oefeningen. Volg een Yoga Nidra Training om meer te ontdekken!

Legs up the wall | 2 minuten
  • Ga op je bed zitten met je gezicht naar de muur
  • Leg je benen omhoog tegen de muur
  • Adem rustig door en voel je spieren aan de achterkant van je benen strekken
Lying Butterfly | 3-5 minuten
  • Ga op je rug liggen en breng de onderkant van je voeten tegen elkaar aan
  • Laat je knieën openvallen en breng je benen in een zachte diamantvorm
  • Leg je armen naast je lichaam met je handpalmen omhoog
Knees to chest | 2-3 minuten
  • Ga op je rug liggen en trek je knieën naar je borst
  • Sla je armen om je benen
  • Wieg je benen en onderrug heen en weer
“Waarom werkt 'Legs-Up-The-Wall' zo rustgevend?”
Het is een pose die het lichaam rust biedt, en daardoor ook de geest de ruimte geeft om tot rust te komen.

Yoga Nidra voor het slapen

Yoga Nidra betekent ‘yogaslaap’ en tijdens een sessie bevindt je je tussen waken en slapen in, vergelijkbaar met een diepe slaap. Na een sessie voel je je verfrist en uitgerust, omdat het gelijk staat aan vier uur slaap. 

De voordelen zijn onder andere:

  • Betere slaap;
  • Meer rust;
  • Concentratie;
  • Creativiteit en energie;
  • Versterkt het immuunsysteem!

Een onderzoek uit 2019, gepubliceerd in het tijdschrift Complementary Therapies in Clinical Practice, onderzocht het effect van yoga Nidra op depressie en slaapkwaliteit. Uit de studie bleek dat deze vorm van yoga een positief effect had op symptomen van depressie en de slaapkwaliteit van de deelnemers verbeterde.

Yoga Nidra training online

Wil je graag meer leren over deze stijl en het zelf beoefenen? Dan is de online Yoga Nidra training iets voor jou! Deze training omvat onder andere:

  • 3 Fijne Yoga sessies die je kunt volgen voor het doen van een Yoga Nidra sessie!
  • 7 Yoga Nidra sessies die je onbeperkt kunt volgen en overal kunt luisteren; 
  • Een E-book met praktische uitleg over de werking van Yoga Nidra;

Krijg onbeperkt en overal toegang tot de inhoud van de cursus en toekomstige updates. Meld je nu aan voor de online Yoga Nidra training.

“Toen ik voor het eerst kennis maakte met Yoga Nidra, was ik meteen verkocht. Sindsdien probeer ik minstens elke week twee sessies te doen. Wat wij beoefenen, willen we graag met anderen delen in dit programma.”
― Melanie Poldervaart
Werken aan gezondheid en welzijn

Je vraagt je af of Yoga Nidra gevaarlijk is om te beoefenen? In dit blog lees je meer over de veiligheid van Yoga Nidra.

Is Yoga Nidra niet jouw ding? Geen probleem! Als je op zoek bent naar meer variatie in yoga stijlen, lengtes en intensiteiten, dan is het online yoga platform misschien wel iets voor jou. Met. Neem gerust een kijkje en ontdek welke yogastijl bij jou past!

Tot slot zijn er talloze manieren om aan je gezondheid en welzijn te werken. 

Winkelwagen